aiso

Vinn Nokian Hakkapeliitta!

Kategori: Tävlingar

 
Nu har alla bloggare chans att vinna nya vinterdäck till bilen. Och det är inte vilka däck som helst. Det är världsmästardäck - sug på den! Du hittar tävlingen hos Nokian Tyres här. Så gå till sidan och få mer information! Tävlingen slutar den 1 nov. 2012.
 
Ja, mina sommardäck duger nog än. Men vem mer än jag är i stort behov av vinterdäck? Vet inte, men jag vill inte sitta hemma hela vintersäsongen, utan ut och se mig om även när det snöar och är halt. Jag behöver ju inte köra så långt, men jag kanske MÅSTE iväg. Min balans är alltför dålig för att gå, trots att jag har halkskydd på skorna, och skidorna har jag inte haft på fötterna på många år. Jag har en sparkstötting på vinden men på saltade och grusade vägar är den värdelös.Cykla kan det inte bli tal om! Jag cyklar ju omkull på barmark! Det finns visserligen vinterdäck till cykel! Vill någon kanske dra mig i pulka? Det har jag också en ute i förrådet med dragsele sedan hundarnas tid. Nej. det här går inte hur jag än funderar. Jag måste bara få tag på vinterdäck till bilen! Hur jag ska bära mig åt för att vinna är en annan fråga, men jag kan alltid hoppas! Jag gör ett litet tillägg på rim det kan väl inte skada!
 

Vid vinterväglag säger gubben att bilen får stå stilla

för köra med sommardäck skulle polisen inte gilla.

Ska jag ta taxi till affären och lasaretttet?

Det förstår du väl ändå är det dyraste sättet!

Men du, jag har sett en tävling om vinterdäck

och vinner jag kan vi köra hela säsongen i sträck.

Det är Nokian Hakkapeliitta-däck som på iskörning har världsrekord,

däck med utmärkt väggrepp och unika köregenskaper när vintern är hård.

De har lågt rullmotstånd som minskar förbrukningen av soppa

och låg ljudnivå så jag äntligen kan lyssna på musik om vi ska shoppa.

Vinna nya vinterdäck är som gjort för vår räkning

och du, bra däck är en billig livförsäkring.

När säkerhet och maximalt väggrepp i vinterväglag ska råda

önskar jag mig Nokian Hakkapeliitta som står för båda.

Och jag välkomnar Nokians nya innovationer

och ger Björnklo och dubbelklackskonstruktion stående ovationer.

Jag tackar Nokian Tyres testförare som är värda att beundra

- de ökar för oss vanliga bilförare körsäkerheten från 0-100.

Jag vill inte sitta låst hemma och vänta på att vintern ska bli mild!

Hoppas jag vinner Nokian-däcken annars är jag nog till våren nyskild!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: